2020. december 24., csütörtök

Honeydukes

 

        Ha még egyszer az orrom alá nyomod, esküszöm, hogy megetetem veled az egészet! – kiabálta Maya, miközben igyekezett kivédeni Fred Weasley arra tett kísérleteit, hogy  lelocsolja őt egy bűzpatronnal, amit Zonkónál vett.

        Csak szeretnéd! – tódította a fiú és tovább próbálkozott.

        Leállítsuk őket? – kérdezte George, aki mellettem sétált a falu macskaköves főutcáján. Hangjában tőle szokatlan árnyalattal csengett a költői válasz, hogy talán kellene.  Vagyis nekem nem volt szokatlan. Végső soron, a testvére mellett én voltam az egyetlen, aki tudta, hogy milyen érzéseket táplál Maya iránt lassan egy éve.

        Szerintem hiba volna közéjük állni. – finoman megfogtam George vállát és a komikus páros felé irányítottam. A lány épp egy hóbuckában csépelte a testvérét. George elhúzta a száját.

        Jogos. – vont vállat csalódott sóhajjal – Mézesfalás? – vetette fel az ötletet én pedig kapva kaptam rajta. Ki akartam már próbálni a cukorpennát, amiről a csajok áradoztak.

 


Az ember azt hinné, annyi Roxfortos diák között nem tűnik fel a tulajdonosoknak egy agyonázott párocska, akikből elég érdekes illategyveleg árad, de Maya és Fred olyan gyorsan lettek kipenderítve az üzletből, hogy azt sem volt idejük kimondani, hogy bűvös bizsere.

        Így jár az, aki vele kezd. – nevettem el magam és tekintetemmel a másik ikert kerestem, aki időközben az édességekkel teli polcok között lavírozott.  Nem eredtem a nyomába csak azután, hogy feltankoltam a saját készleteimet és a lányét is, aki valószínűleg épp azon tevékenykedik, hogy beleírhassa az önéletrajzába, hogy ’Negyedikes koromban belefojtottam egy srácot a hóba.’

        Csokibéka vagy cukorpenna? – fordult felém. Mindkét kezében egy – egy darab colt az említettekből. Félig felvont szemöldökkel húzódott vigyorra a szám.

        Attól függ, mit akarsz mondani. – vontam vállat és a csokibékára böktem – Sajnálom, hogy Fred ekkora gyökér, vagy – most a cukorpennához fordultam. – Emlékeztem az egyik kedvencedre és kárpótlás azért cserébe, hogy velem foglalkozz a kastélyba vezető úton visszafelé. –nevettem.  George csak mosolygott és visszatette a csokibékát a polcra.

 

        Bűzlesz Fred! – fogtam be az orrom, mikor felfelé kaptattunk a domboldalon. A fiú felháborodva fordult felém és a hátunk mögött alaposan lemaradt párocska felé bökött.

        Mayának sincs épp rózsaillata, a tesómat mégsem zavarja! – fonta karba a kezét túljátszva a sértődött szerepet.

        A különbség leginkább annyi, hogy én nem vagyok beléd zúgva.- jelentettem ki nevetve.

        Igaz. – bólintott a fiú és újra hátra fordult – Szerinted mikor esik le neki, hogy George belesett? – kérdezte minden vicc nélkül.Én is megfordultam.

        Nehéz megmondani. – néztem ahogy Maya egy rossz helyre lép és mikor elcsúszik magával rántja Georgeot is, aki megpróbálta elkapni, mielőtt leszánkázott volna a domb aljára.  Látszólag nem lett semmi bajuk. A fehér pamacsban fetrengve nevettek, mikor mi folytattuk utunkat – Az egyiknek szemellenzője van a másik pedig csak akkor nem tudja használni a száját, mikor kellene.

        A számat én is használhatom! – karolt belém Fred és pimasz vigyorral vonogatni kezdte a szemöldökét.

        Van nálam trágyagránát, és beváltom Maya ígéretét, ha ezt újra kimondod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése