2020. december 13., vasárnap

28. Azkaban


Hangos dörömbölésre ébredtem. Első dolgom volt, hogy a mellettem, már alig langyos takarón végig simítsak, Remus már nem volt ott. Félig alva járva magamra kaptam a köntösömet és mezítláb indultam ajtót nyitni. Elkéstem, mivel Lina már ott állt a nappali közepén, remegve, halálra vált arccal, vörösre sírt szemekkel. 

-Mi történt? - ébredtem fel a pillanat tört része alatt. 

A vőlegényem lehajtott fejjel ült a kanapén, egyedül a vállai mozgásából látszott, hogy potyognak a könnyei megállíthatatlanul. Ujjaimmal a haját simogatva igyekeztem nyugtatni. 

-Mi a fészkes fene van? - kérdeztem kétségbeesetten. 

Barátnőm szája szólásra nyílt, majd becsukódott. Nem jött ki hang a torkán. 

-Lina, esküszöm... - kezdtem fenyegetni. 

-Lily és James meghaltak. - válaszolt helyette Remus. Megtört volt, sápadt akár egy szellem. 

A hír hallatán minden erő elhagyta a lábaimat, én is a kanapén landoltam. Gombóc nőtt a torkomban, de leküzdve megkérdeztem. 

-Mi történt?

-Tudjuk ki. - jelentette ki Remus színtelen hangon. 

Lina összeszedte magát. 

-Egyedül Harry élte túl. - sóhajtott az ujjait tördelve. 

-Hol van? - kerestem kezében keresztfiát, de éreztem, hogy a rossz híreknek még nincs vége. 

-Mindenki szerint... Sirius, mint az őrzőjük elárulta őket. Tudom, hogy sosem tenné! Ezért nem vállalta végül! - zokogta kiabálva. - Átadta másnak, de a .... a Minisztérium szerint ő tette. Elvitték... Harry pedig nem maradhat nálam, mert a férjem bűnösnek ítéltetett! 

-Lina... - fogtam meg a kezét. - Hova vitték Siriust?

-Harryt Petunia fogja felnevelni. - motyogta üveges tekintettel. 

-Hol van Sirius? - simítottam végig könnyes arcán. Többet kellett tudjak, mint néhány kósza infó. 

-Az Azkabanba vitték. - válaszolt Remus. 

-Elveszik a lelkét Arlett! A kicseszett lelkét!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése