2019. március 19., kedd

Barát a bajban


-Megyek és megölöm! – Közölte teljes higgadtsággal, majd zsebre dugott kézzel elindult a bejárathoz. 
-Jeff! Állj meg azonnal. Ne menj sehova. – Nyúltam utána, mire megtorpant. 
-Beverem a pofáját annak a mocskos kalóznak. – Puffogott, mire elhúztam a számat. 
-Én is kalóz vagyok, ha nem tűnt volna fel. 
-Én pedig a legjobb barátod és nem fogom hagyni, hogy az a szemét kikészítsen idegileg! 

Ez volt Jefferson. Mindenki másnak csak az őrült kalapos, nekem viszont a legkedvesebb, legmelegebb szívű ember a földön. Még másik világba visszanyúlva gyökerezett a barátságunk, itt is mellettem állt, legyen szó bármiről. 

-Szeretlek, ugye tudod? – Öleltem át. 
-Ha ez tényleg így van, ahogy mondod, akkor elfelejted Hookot, semmibe veszed Nealt és keresel magadnak valami értelmes figurát! Mit szólnál esetleg Archie-hoz? Tuti nem lenne szemét… 
-Jeff, ne bosszants! – Nevettem fel a képtelen ötleten és levágódtam a kanapéra. 
-Jajj Rho… - ült le mellém, fejemet pedig az ölébe tette. – Hogy segítsek? 
-Csak maradj így. – Hunytam le a szemem. – És legalább te ne hagyj el. 
-Kismadár, nem terveztem. 

Másnap reggel erős fejfájással és zsibbadó végtagokkal ébredtem. A csengő éles hangja szét akarta szakítani a dobhártyámat. 

-Nyisd ki! – Nyöszörögtem. – Jefferson… - Nem jött válasz, ezért nehezen kikászálódtam és elvonszoltam magam az ajtóhoz. Többszöri próbálkozás után sikerült csak kinyitnom a reteszt. 
-Rhodia, hallgass végig…. – kezdte a jól ismert hang, abban a pillanatban, hogy kinyitottam résnyire. A másodperc tört része alatt vágtam rá a hatalmas faajtót. 
-Takarodj innen! 
-Engedj be! Legalább, hagy magyarázzam meg… 
-Kapitány, senki nem kíváncsi a szerencsétlen magyarázkodásodra. Tegnap elég világosan közölted: én vagyok a múltad sötét foltja. Húzd el innen a beled és élj csodálatos hősökhöz méltó életet. 
-Szeretlek. – Halkította le a hangját, de ez nem érdekelt. 
-Sajnos nem elég hangoztatni és nem tenni érte. Sőt, mondok jobbat Hook! – Acéloztam meg a szívem. – Én téged már nem. Megvetlek és ezzel lezártnak tekintem a témát kettőnk között. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése